
Wykonany na obrabiarce średniowieczny kościany element do grania znaleziony w Anglii
29 kwietnia 2023, 10:27Podczas wykopalisk w Bidwell West w pobliżu Milton Keynes w Wielkiej Brytanii specjaliści z Cotswold Archeology znaleźli średniowieczny budynek oraz inne struktury z tego okresu. Najciekawszym jednak odkryciem jest duży kościany fragment gry, który prawdopodobnie został wykonany na obrabiarce. Podobne zabytki, pochodzące z XI-XIII wieku, znajdowano już wcześniej. Były one wykorzystywane prawdopodobnie podczas różnych gier, zwykle dwuosobowych, podczas których używano kostki i planszy.

Intel celuje w graczy
29 grudnia 2009, 11:44Intel obiecuje, że już wkrótce firmowe rdzenie graficzne pozwolą na skorzystanie z większości gier. Intel HD Graphics, czyli rdzenie, które pojawią się wraz z procesorami z rodziny Westmere, mają być na tyle wydajne, że większość graczy nie będzie potrzebowała osobnych procesorów graficznych.

Cyfrowe gry wojenne USA i Chin
17 kwietnia 2012, 17:54Guardian twierdzi, że w ubiegłym roku USA i Chiny dwukrotnie w tajemnicy przeprowadziły gry wojenne w cyberprzestrzeni. Kolejne są planowane na maj bieżącego roku.

Sztuczna inteligencja pomaga rozszyfrować zasady starożytnej gry
23 grudnia 2024, 06:07W latach 1967–1978 roku Włoska Wyprawa Archeologiczna ISMEO prowadziła pierwsze badania w Shahr-i Sokhta (SiS) w Iranie. Szybko okazało się, że miasto składało się z trzech obszarów: mieszkalnego, cmentarza i przemysłowego. Jego największy rozkwit przypadł na połowę III tysiąclecia przed naszą erą, gdy obszar mieszkalny zajmował 80 hektarów. Miasto uznano za jeden z najważniejszych ośrodków na wschodzie Wyżyny Irańskiej. Zidentyfikowano tam cztery okresy kulturowe podzielone na 10 faz konstrukcyjnych, które datowano na od 2. połowy IV tysiąclecia do połowy III tysiąclecia. W południowej części miasta znaleziono duży cmentarz o powierzchni około 20 hektarów, a w jednym z grobów planszę do gry i bierki.

Wirtualna telerehabilitacja
19 marca 2010, 09:50Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.
Sony ma problemy
11 września 2006, 16:06Ken Kutaragi, prezes Sony Computer Entertainment wygłosił zaskakujące oświadczenie. Informując o przesunięciu europejskiej premiery konsoli PlayStation 3 na marzec przyszłego roku oraz o obniżeniu liczby konsoli, które trafią na rynek w listopadzie, Kutaragi powiedział: Jeśli zapytacie mnie, czy zdolności produkcyjne Sony zmniejszają się, odpowiedziałbym, że mogłaby to być prawda.

Zabrakło Wii
27 kwietnia 2007, 10:00Satoru Iwata, prezes Nintendo, obiecał, że jego firma wkrótce poradzi sobie z przewagą popytu nad podażą konsoli Wii. Kłopoty mają się skończyć już w przyszłym tygodniu.

Twarda PlayStation 3
16 sierpnia 2007, 09:22David Karraker, szef Sony Computer Entertainment America’s, poinformował o pomyślnym przejściu przez konsolę PlayStation 3 niezwykle wymagających testów. Urządzenie zostało poddane próbom wytrzymałościowym przez serwis PS3 Vault.

Amerykański rynek konsoli ciągle rośnie
27 sierpnia 2007, 11:06Najnowsze badania NPD Group wskazują, że amerykański rynek konsoli wciąż rośnie. Microsoftowi zaszkodził skandal z wadliwym Xboksem 360, a na korzyść Sony zadziałała obniżka ceny PlayStation 3.

Nintendo DS i... Shakespeare
9 grudnia 2008, 17:50Twórca przenośnej konsoli DS, firma Nintendo, podpisała niezwykłą umowę z wydawnictwem HarperCollins. Na jej podstawie użytkownicy DS będą mogli na ekranie konsoli zapoznać się z klasyką literatury.